Tag med NOAH til demo mod Trump

I NOAH arbejder vi for at forbedre det levende miljø ved aktivt at bekæmpe miljøødelæggelsen og dens årsager og anvise alternativer.
Krig og oprustning er en af de helt store årsager til miljøødelæggelse og klimakrise.
Allerede i fredstid er militæret og militærindustrien nogle af de største udledere af CO2. I krigstid forøges udledningerne dramatisk – sammen med den menneskelige lidelse, død og ødelæggelse.
Samtidig medfører krige store miljøødelæggelser og forhindrer mere bæredygtige samfundsformer.
Derfor startede vi i begyndelsen af året en ny gruppe, NOAH for Fred, som skal arbejde med at tydeliggøre sammenhængene mellem krig og militær på den ene side og klima og miljø på den anden.

Det vil vi blandt andet gøre ved at deltage i forskellige netværk og koalitioner, som arbejder for en mere fredelig og retfærdig verden.
Et af de første initiativer, som vi er del af, er en stor demonstration imod USA’s præsident Trump, som løber af stabelen på Grundlovsdag d. 5. juni kl. 13 fra USA’s ambassade i København.
Vi kommer til at gå i klimablokken sammen med aktivister fra andre klimagrupper, og vi håber, at du vil slutte dig til os!
Stop Trump er et initiativ af aktivister, kulturfolk og kunstnere, der vil skabe en bred alliance af enkeltpersoner, netværk, ngo’er og politiske organisationer til en demonstration imod Trump og alt, hvad han og hans regering står for.
Vil du være med i NOAH for Fred? Så kontakt os på fred@noah.dk
Fredelige hilsner,
Amanda, NOAH for Fred